fredag 25 mars 2011

GRUPPUTVÄRDERING

a.       Fördelarna är att man inte får lika mycket arbete själv och att man få höra åsikter från andra.  Det var också bra att ni delade upp grupperna för man måste lära sig att arbeta med varandra för så är det vuxenlivet. Nackdelarna är att man var tvungen att dela upp arbetet lite och då var det svårt att diskutera slutsatser.  Det kan även vara svårt att träffas utanför skoltid. 
b.      Det var bra för man måste lära sig att kunna jobba med vem som helst och vi har bättre kontakt med varandra nu.
c.       Det var jätte bra och roligt! Det var även lättare att lägga in bilder från t.ex. studiebesöket.
d.      I början var det svårt att förstå själva uppgiften eftersom det inte var så specifikt och ämnena väldigt breda. Det var svårt att förstå vad det egentligen var ni ville att vi skulle göra. Det var även svårt att få med alla i diskussioner.  
e.      Presentationen gick bra men det hade varit lättare om man hade fått lämna in arbetet. Då hade det vart lättare att få med alla detaljer i arbetet. Det var jobbigt att vi fick presentera inför tre lärare medan de sista grupperna bara presenterade inför en.
f.        Det var inget speciellt som vi skulle vilja ta upp. Alla våra frågor och undersökningar var sammankopplade och allt var viktigt.
g.       Vi skulle ha velat ha mer tid att träna på vår redovisning så vi kunnat prata mer fritt på presentationen.  Hade vi haft mer tid hade vi inte velat dela upp arbetet utan fått arbeta med allt tillsammans.
h.      Att vara mer specifik i arbetet.  Miljömedvetenhet t.ex. är väldigt brett och har många olika områden. Om vi hade fått ett område tilldela hade vi kunnat gå djupare, förstått mer och ha med mer detaljer.

/ Doaa, Amanda, Tommy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar